.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحقق درآمدهای بودجه 90 محال است

بودجه نویسی نوعی بازی با اعداد است، مثلاً می‌شود در لایحه ارائه شده دولت در سرفصل درآمدهای غیرنقدی مبالغ درشتی پیش بینی کرد که عملا قابل تحقق نباشد اما همین اعداد باعث شود که سهم درآمدهای نفتی در بودجه کمتر از نصف دیده شود .

جمشید انصاری ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:‌ در بودجه 167 میلیاردی که دولت ارائه داده است ، نزدیک به 70 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت پیش بینی شده است. در سایر بخش های درآمدی آن ارقامی وجود دارد که امکان تحقق آنها نزدیک به محال است و وقتی نوبت به اجرای بودجه برسد همان اتفاقی رخ خواهد داد که امسال اتفاق افتاد و علی‌رغم آنکه قیمت نفت در بودجه سال گذشته 65 دلار بود، در عمل این رقم به طور متوسط بالاتر از 76 دلار بود اما از آنجا که درآمدهای ریالی دولت محقق نشد، حتی درآمدهای مازاد فروش نفت را برای اجرای بودجه به کار گرفتند و با این حال بیشتر از 70 درصد بودجه تخصیص داده نشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه تخصیص یافته در سال 89 کمتر از 55 درصد اهداف مورد نظر بود،‌گفت: اینکه اعداد و ارقامی در بودجه بیاید که بر اساس آن ها نسبتها بیان شود تمام ماجرا نیست بلکه باید ببینیم این اعداد و ارقام تا چه اندازه قابلیت تحقق دارند .

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جزئیات ردیف های بودجه سال آینده خاطرنشان ساخت: بخشی از درآمدهای دولت که تهاتر و تسویه مطالبات پیمانکاران و موسسات خصوصی از محل سهام دولتی است، ماهیت بودجه ای ندارد و چیزی در حدود 20هزار میلیارد تومان از بودجه که شامل این اقلام است باید از بودجه خارج شود.
این عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: از 145 هزار میلیارد باقیمانده که در حدود 50درصد آن از درآمدهای نفتی پیش بینی شده است و مابقی آن که از درآمدهای غیرنفتی است، اطمینانی بر حصول آن وجود ندارد. یعنی افزایش مالیات ها و سایر موارد درآمدی غیرواقع‌بینانه است و به نظر می رسد که سال آینده نیز در مقام اجرا عملاً در استفاده از منابع نفتی از 50درصد فراتر خواهیم رفت و این با سیاست کلی ای که باید در ظرف 10سال وابستگی بودجه عمومی به نفت به صفر برسد، عملاً مغایر است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.